ponedjeljak, 26. siječnja 2015.

PRIJATELJSTVO KOŠARKAŠA SA BALKANA DIRNULO AMERIKANCE

Srbin i Hrvat kao braća!


Žarko Valjarević (23) i Marko Pirović (20) možda nisu toliko poznati u ovdašnjim košarkaškim krugovima, ali njihova priča je dodirnula Amerikance na neobičan način. Dva momka, Srbin i Hrvat, našli su se na stupcima „Bangor dejli njuza”, novina koje pokrivaju američku državu Mejn. „Kako je moguće da budu najbolji drugari?”, pitali su se Ameri.

Nerazdvojni drugari: Srbin Žarko (levo) i Hrvat Marko
Nerazdvojni drugari: Srbin Žarko (levo) i Hrvat Marko
Iako su rođeni na suprotnim
stranama, Žarko Valjarević
i Marko Pirović sklopili
neraskidivu vezu igrajući
na Univerzitetu Mejn
Nakon brojnih nesreća koje su zadesile srpski i hrvatski narod i selidbe u Severnu Ameriku, put ih je spojio na Univerzitetu Mejn, gde igraju u istom timu Blek bers. Amerima deluje neshvatljivo da jedan drugog doživljavaju kao brata, iako su rođeni na „suprotnim stranama”.

- On je moj stariji brat - rekao je Pirović o Valjareviću.
- Najbolji mi je prijatelj otkako sam stigao ovamo. I više od toga. On je moja porodica - kaže Valjarević.

Trener Bob Volš potvrđuje da su njih dvojica nerazdvojni.
- Mogu da kažem da je njihovo prijateljstvo stvarno duboko. Obojica su pametni momci, nije da ne poznaju istoriju sukoba između njihovih država. Ali dobro se slažu, kako na terenu, tako i van njega - rekao je Volš.

Valjarević je rođen u Beogradu, marta 1991. godine, pred sam početak rata, dok je Pirović rođen tri godine kasnije, od roditelja Hrvata koji su se emigrirali u Kanadu zbog ratnih sukoba.

- Kada je došao u ekipu, znao sam da je Hrvat. Bilo je malo tenzije, nisam znao šta da očekujem. Mislio sam, postoje dve vrste ljudi: oni koji žive u prošlosti i oni koji žele da gledaju napred. Marko je isti kao ja, ima pozitivan stav. Problema nije bilo nijednog trenutka - rekao je Valjarević.
Hrvat se nadovezao:

- Bilo mi je teško da se prilagodim atmosferi na koledžu, bio sam daleko od kuće. Ali onda sam sreo Žarka i on mi je mnogo pomogao. Osećao sam se kao da razgovaram sa svojim ocem, na mom jeziku.

Na kraju, njih dvojica su rekli i da će na letovanje ići zajedno. Na Žarkovu konstataciju „idemo u Hrvatsku”, Marko imao spreman odgovor, uz osmeh:
- To je zato što znaš kakve su devojke u Hrvatskoj?
- Gde god da odemo, biće nam super jer smo zajedno - dodao je Srbin.
„Naš život nije film”

Amerikance je zanimalo kako Žarko i Marko gledaju na dokumentarni film „Jednom braća”, u kojem se govori svim zamkama u kojima su se našli srpski i hrvatski košarkaši po raspadu SFRJ, o raskidu prijateljstava...
- Nama je zanimljivo da pričamo o tom filmu. Znamo ga veoma dobro. Ali mi živimo potpuno drugačije od toga, naše prijateljstvo je jako - rekli su Srbin i Hrvat uglas.

Nema komentara:

Objavi komentar