nedjelja, 23. listopada 2016.

Glasanje o akcizama pokazalo da je trećina Kluba SDA u Parlamentu BiH opozicija

Svi koji su danas u Parlamentu BiH bili protiv izmjena Zakona o akcizama, imali su političke razloge. Neophodno je na početku napomenuti da ovo nije uvođenje akciza. Akcize na gorivo već postoje u iznosu od 10 feninga po litru i one se već usmjeravaju isključivo u fondove koji se tiču granje autocesta.
Dakle, ovih 15 feninga po litru na već postojeće akcize ne bi bilo uopšte veliko opterećenje, uzimajući u obzir koliko bi koristi donijela gradnja autocesta po građane BiH, istakao je u Dnevniku TV1 sastupnik Saveza za bolju budućnost (SBB) u Parlamentu BiH Damir Arnaut. 
TV1: Zakon o akcizama oboren je danas u državnom Parlamentu. Kakve su posljedice ovakve odluke?
ARNAUT: Zakon je oboren danas u Parlamentu, a juče je to u Komisiji bio nagovještaj. Iako su do juče bila sva obećanja od koalicionih partnera da će ova tri zakona, tj set zakona, biti usvojeni. Posljedice će se najviše osjetiti po pitanju autocesta. Neophodno je na početku napomenuti da ovo nije uvođenje akciza. Akcize na gorivo već postoje u iznosu od 10 feninga po litru i one se već usmjeravaju isključivo u fondove koji se tiču granje autocesta.
Dakle, ovdje je bio pokušaj da se napravi još veći zamah u gradnji autocesat, jer se pokazuje ne samo u BiH, nego i u regionu, a Hrvatska je najbolji primjer, koliko izgradnja svakog kilometra autoceste donosi koristi po ekonomiju, privredu BiH, a samim tim i ukupan život građana. Dakle, ovih 15 feninga po litru na već postojeće akcize ne bi bilo uopšte veliko opterećenje, uzimajući u obzir koliko bi koristi donijela gradnja autocesta po građane BiH.
TV1: Šta je razlog zaustavljanje razvoja države, doslovno?
ARNAUT: Ono što se danas moglo zaključiti u raspravi, a nekoliko zastupnika je na to ukazalo, čak i sam ministar Vjekoslav Bevanda, jeste da su svi otprilike imali svoje razloge. Opozicija uvijek ima svoje razloge, iako su neki, koji su sada u opoziciji, kada je uvođeno ovih 10 feninga akciza koje već postoje i koje građani BiH plaćaju svaki put kada natoče gorivo, to su podržali.
Imamo takođe jedno potpuno novo razmišljanje od strane SDS, odnosno Saveza za promjene, kada je u pitanju ovo konkretno pitanje. Dakle, njihovi nagovještaji na pretprošloj sjednici Komisije bili su: "Dajte da prođu izbori, pa ćemo onda to izglasati". Mislim da je loš rezultat RS na dobar način uticao na njih da promijene mišljenje. Ovdje se radi o političkom pitanju njihovog odnosa u RS.
SNSD je tu možda bio najpošteniji. Jedan zastupnica ove stranke rekla je: "Eto vidite šta se desi kada nas ne uvedete u vlast". Dakle, jasna poruka je bila da bi oni, da su oni na vlasti na državnom nivou, ovo podržali. Dakle, njihovi razlozi su bili potpuno političke prirode.
U svakom slučaju, svi koji su danas bili protiv ovoga, imali su političke razloge, jedne ili druge. Opozicija je opozicija, ona uvijek glasa protiv onoga što vladajuća većina ponudi. Međutim, možda je najzabrinjavajuće što mi unutar SDA imamo opoziciju od tri zastupnika. Dakle, jedna trećina Kluba SDA u Parlamentu BiH je opozicija. Kome - samoj stranci, vlasti? U svakom slučaju, danas se pokazalo, a ovo nije bilo obično pitanje, nego je prevažno pitanje, da se može računati na maksimalno sedam zastupnika SDA.
TV1: Je li ovo završena priča kada su u pitanju akcize od 15 feninga? Iz SDS su rekli da su spremni podržati ovaj zakon ako se riješi pitanje plavog dizela. Koliko dugo sve ovo odgađa usvajanje, odnosno podršku zakonu?
ARNAUT: Na državnom nivou nema rokova u smislu da je potrebno čekati neko vrijeme. Može sutra Vijeće ministara BiH poslati zakon u proceduru. No, u svakom slučaju, činjenica je da svako zakonsko rješenje uzme minimalno dva do tri mjeseca. Ukoliko uđemo u tzv zimske praznike, odnosno božićne i novogodišnje praznike, može se očekivati da to ne bude prije februara iduće godine, što bi zaista bilo katastrofalno po privredu BiH, jer gradnja autocesta jee zaista grada koja treba potaknuti privredu ove zemlje. U svakom slučaju, rješenje postoji da se to usvoji po hitnom postupku. Ne bi bilo ništa novo, a benefiti po građane BiH bili bi višestruki.
TV1: Prema Vašem mišljenju, ovakav način glasanja zastupnika iz Saveza za promjene, je li najava početka preokreta njihove politike, odnosno krize koalicije na državnom nivou?
ARNAUT: Ne nužno. Ne može se govoriti o krizi koalicije na državnom nivou zbog jednog glasanja. Ovo je prvi put da se o bitnoj temi Savez za promjene postavio drugačije u odnosu na ostatak koalicije, tako da se u svakom slučaju ne može govoriti o krizi vlasti na državnom nivou.
Činjenica je, takođe, da zbog entitetskog glasanja neophodno je imati najmanje pet ruku iz RS. Dakle, neodrživo je stanje da i SDS i SNSD budu u opoziciji u onome što predlaže vladajuća većina, pogotovo ukoliko taj prijedlog predlože svi ministri Vijeća ministara BiH, uključujući ministre koji dolaze iz RS. Ono za šta su glasali i ministar Šarović i drugi ministri iz Saveza za promjene, danas nisu podržale njihove kolege iz zastupničkih klupa. Može se govoriti o nelogičnoj situaciji, koja u svakom slučaju ne može dugo trajati.
TV1: Šta se sutra dogoditi s cestogradnjom u BiH?
ARNAUT: Cestogradnja treba biti grana koja vuče druge grane privrede. Ukoliko se to ne počne raditi, ispaštat će sve druge grane privrede. To je ono što je SBB već najavio. Nismo zadovoljni dinamikom rada, ne samo kada je u pitanju gradnja autocesta, već i drugi strateški projekti. Fahrudin Radončić je govorio o projektima koje prvodi Elektroprivreda BiH. Neophodno je poslati poruku i to ćemo sigurno uraditi. Svi koji ne zadovoljavaju dinamiku koja je obećana građanima, trebaju pozicije prepustiti drugima, bilo da su oni iz SBB-a ili neke druge stranke. Bez obzira o kojim strateškim projektima se radi, u svim granama privrede.
TV1: Čuli smo neke zastupnike u državnom Parlamentu da kažu kako uštede treba tražiti na drugim mjestima. U međuvremenu se nabavljaju novi službeni automobili vrijednosti 5 miliona maraka. Federalni Parlament nije zasjedao tri mjeseca, a naplatili su dva miliona maraka. Odbijena je i vaša inicijativa da se smanje otpremnine funkcionerima. Kako ovo sve komentirate?
ARNAUT: SBB je, još kada smo bili u opoziciji, ispunio dva predizborna obećanja. Prvo je ukudanje bijelig hljeba, a drugi ukidanje naknada za rad u komisijama u toku radnog vremena. Još jedno obećanje je smanjenje otpremnina. Pojedini funkcioneri su uzimali otpremnine u visini preko 30 hiljada maraka. Moj prijedlog nije odbijen, kao što je slučaj bio sa bijelim hljebom, već se odugovlaći. Danas je trebao biti na dnevnom redu, ali je Komsija za finasije tražila dodatno vrijeme. Moj prijedlog maksimalnu otpremninu ograničava na oko devet hiljada maraka. Sada je moguće dobiti 35 hiljada.
To je suštinsko pitanje. ja nisam spreman na cjenkanje, a pogotovo kada su argumenti druge strane da da su stariji i da su svjesniji šta znaći biti bliže penziji, a da ja kao mlađi o tome ne ramišljam dovoljno. Ja razmišljam o interesima građana BiH i o uštedama, a ne o potencijalnim otpremninama. To su skandalozne stvari, na plaću člana Predsjedništva od oko 6000 maraka, kada dodate i otpremninu od oko 30 hiljada, zaista je skandalozno i nedopustivo u zemlji poput BiH, a i neodrživo. Zato sam donekle bio izrevoltiran argumentacijom pojedinih zastupnika iz opozicije, stvarne ili ove opozicije unutar SDA, da su za uštede i zato ne podržavaju ove akcize. jučer su podržali odgađanje izjašnjavanja o otpremninama.
Dakle, sutra će opet biti sjednica komisije za finansije i istrajat ću na svom prijedlogu da se ograniče na oko 9000 maraka. Pretpostavljam da će Kožul istrajati na svom prijedlogu. Vidjet ćemo kako će se ostali ponašati. Ovo nije pitanje vlasti i opozicije. SBB i kada je bio u opoziciji i sada kada je dio vlasti, jasno stavio do znanja da se neke stvari u BiH trebaju mijenjati, a to su razne privilegije. 

Nema komentara:

Objavi komentar