Federacija BiH sa četiri kantona
- Unsko-Sanski kanton
- Hercegovački kanton
- Srednjebosanski kanton
- Tuzlansko-zenički kanton
Vlade kantona
Svaki kanton ima premijera i 9 ministara
- 4 ministarstva pripadaju većinskom narodu po popisu u kantonu
- 3 ministarstva drugom narodu po popisu u kantonu
- 2 ministarstva trećem po brojnosti u kantonu
- 1 ministarstvo ostalima
U slučaju da jedan od naroda ima mjesto premijera, smanjuje mu se jedno ministarsko mjesto.
Skupština kantona
Skupština kantona broji 31 poslanika, od kojih niti jedan narod nema većinu.
- 13 poslanika pripada većinskom narodnu po popisu
- 9 poslanika pripada drugom po brojnosti
- 6 poslanika pripada trećem po brojnosti
- 3 poslanika pripada ostalima
Ukoliko jedan od naroda ima poziciju premijera, nikako ne dobija poziciju predsjednika skupštine. Predsjednik skupštine ima tri zamjenika iz različitih naroda. Odluke skuptine se donose većinom s tim da u većini imamo glasove minimalno tri naroda. Skupštinska većina donosi zakone većinom prisutnih, preko 50 %.
Mostar Grad
Ima tri općine unutar sebe. Dvije općine su većinski jednog naroda i te općine mogu imati načelnika svog naroda dok je treća multietnička i mora se poštovati slijed rotacije (ako je prvi Bošnjak, drugi mora biti kandidat drugog naroda). Gradonačelnik grada Mostara se bira iz jedinstvene liste koje biraju sve općine Mostara i mora biti iz drugog naroda u odnosu na načelnike tri općine. Ukoliko su Hrvati načelnici dvije općine Mostara, gradonačelnik može biti samo kandidat iz drugog naroda (Bošnjak, Srbin, Ostali).
Federacija Bosne i Hercegovine
Skupština Federacija BiH broj 68 zastupnička mjesta koja dolaze iz četiri kantona.
Po 16 zastupnika dolazi iz kantona 1,2 i 4 dok 20 zastupnika dolazi iz kantona 3. Iz kantona 1,2 i 4 u skupštinu kantona dolazi 16 poslanika i to na način da 7 poslanika dolazi iz većinskog naroga po brojnosti tog kantona. 5 poslanika dolazi iz drugog naroda po brojnosti. 3 poslanika dolazi po trećem po brojnosti odnosno 1 poslanika od ostalih. Iz kantona 3. dolazi 8 iz većinskog naroda, 6 drugog po brojnosti, 4 od trećeg po brojnosti i 2 od ostalih.
Ukupan broj zastupljenosti svakog naroda po popisu iz 2013 godine bi bilo 27 bošnjaka, 21 hrvata, 15 srbi , 5 ostalih.
Kantoni | Bošnjaci | Hrvati | Srbi | Ostali |
1.Unsko-Sanski | 7 | 3 | 5 | 1 |
2.Hercegovački | 5 | 7 | 3 | 1 |
3.Srednjebosanski | 8 | 6 | 4 | 2 |
4.Tuzlansko-zenički | 7 | 5 | 3 | 1 |
Dom naroda broj 24 poslanika + 4 delegata od ostalih iz 4 kantona. Njih delegira klub naroda kantona po 2 iz svakog naroda kantona i po jednog iz klubova ostalih.
Vlada Federacija BiH
Broji 16 ministarstava i predsjednika vlade.
8 pozicijan pripada najbrojnijem narodu F BiH po popisu. 5 pripada drugom po brojnosti , 3 pripada trećem po brojnosti i 1 ministarsko mjesto pripada ostalima. U slučaju da jedan od naroda ima mjesto premijera, smanjuje mu se jedno ministarsko mjesto.
Predsjednika i tri podpredsjednika F BiH bira skupština. Svi moraju biti iz različitih naroda.
Predsjednik F BiH, predsjednik Vlade, predsjednik skupštine i predsjedatelj doma naroda ne smije biti iz istog naroda.
Odluke vlade se donose većinom s tim da u većini imamo glasove minimalno 3 naroda. Skupštinska većina donosi zakone većinom prisutnih, preko 50 % s tim da ima glasove minimalno 3 naroda. Dom naroda usvaja zakone većinom prisutnih, s tim da ima glasove minimalno 3 naroda.
Ovom reorganizacijom Federacije BiH bi se dovelo do velike financijske uštede zbog smanjenja administracije a kako vidimo i brojem poslanika u skupštini FBiH, bržeg napretka same Federacije BiH gdje bi se novac dobiven ovom reorganizacijom usmjerilo ka razvitku Federacije BiH. Također bi se otkonio problem zastupljenosti svih naroda i njenih građana, odnosno imali bi i rješenje za presudu Sejdić-Finci. Naravno, najbolje rješenje za kompletnu državu BiH i njene građane bi bilo da se reorganizacija izvrši na prostoru cijele BiH ili da se vrati prijašnji građanski Ustav Republike BiH, ali za to nema političke volje.
Nema komentara:
Objavi komentar