subota, 10. rujna 2016.

NESPOSOBNOST I PLJAČKA VLADARA JE ODRAZ NEUSPJEHA GRASA / Kraj javnog preduzeća: GRAS u dubiozi 266 miliona KM!

Jučer se na sjednici Skupštine Kantona Sarajevo trebala naći tačka dnevnog reda o radu GRAS-a za prethodnu, 2015.godinu. Ipak ova tačka dnevnog reda je povučena ali su brojke na izvještaju o poslovanju i gubicima GRAS-a, koji se nalazi na stranici Skupštine Kantona Sarajevo, vrlo ubjedljivi i jasno poručuju: GRAS je finansijski potonuo. 
Upravni i nadzorni odbor ovog KJKP konstatovali su da je samo tokom prošle 2015.godine gubitak GRAS-a porastao za vrtoglavih 33,5 miliona KM te da ukupan dug GRAS-a iznosi vrtoglavih 266 miliona KM koji premašuje vrijednost kompletnog preduzeća. 

Radnici GRAS-a su, svakako, na najvećem gubtiku jer se nalaze u preduzeću koje je politika dovela do potpune propasti. Vozni park je u jako lošem stanju, cijela imovina GRAS-a je izuzetno oštećena i ne može pokriti dugovanja, Vlada Kantona Sarajevo nema toliki novac kako bi GRAS izvukla iz dubioze niti se ko usuđuje da povuče radikalan korak koji je, očito, u ovom slučaju hitan i neophodan jer svako odlaganje rješavanja potonuća GRAS-a za sobom nosi novih 30-tak miliona KM gubitka.
Kada je prije dvije godine resorni ministar saobraćaja Vlade KS Jusuf Bubica, pri dugu od 150 miliona KM predlagao hitno stečajno rješavanje GRAS-a, da se odvoji zdravi od bolesnog dijela firme, da se preduzeće riješi dugovanja, tadašnja, ne cijela, vladajuća većina, uz pomoć dijela opozicije, odbila je ovaj prijedlog obećavajući rješavanje problema poslovanja i dugova ovog preduzeća. Danas je dug za 100 miliona KM veći a rješenja još uvijek nema. 
Ovim preduzećem su do sada upravljali SDA i SDP u potpunom kapacitetu te je za očekivati da ove dvije stranke preuzmu odgovornost prilikom rješavanja problema GRAS-a koji je ekonomska bomba na kojoj sjedi Kanton Sarajevo. 
U posljednih godinu dana penzionisano je 125 radnika GRAS-a ali je primljeno novih 29 radnika. Linije u cijelom Kantonu Sarajevo nisu pokrivene a vozni park je u lošem stanju i ne pruža zadovoljavajuću uslugu u cijelom Kantonu. Također veliki problem u poslovanju GRAS-a jesu subvencije karata radi kojih GRAS na godišnjem nivou izgubi preko 15 miliona KM što je, opet, direktna posljedica loše ekonomske politike koja se vodi prema GRAS-u. 
Kanton Sarajevo ne može živjeti bez kvalitetnog javnog prevoza i rješenje za GRAS se, očito, mora naći ali svako odlaganje rješenja i fingiranje napretka prikazivanjem doniranih autobusa, trolejbusa i minibusa samo je maskiranje pravih činjenica koje govore da GRAS tone i da će, po svim ekonomskim parametrima, završiti u stečaju jer 266 miliona KM Sarajevo nema.

Nema komentara:

Objavi komentar