petak, 6. studenoga 2015.

Koalicija na ispitu: Kako će SDA i SBB podijeliti javna i državna preduzeća?l

Prethodna koalicija SDA i DF-a raspala se zbog suprotstavljenih interesa oko raspodjele nacionalnih resursa, a tu opasnu dionicu puta tek treba preći nova koalicija SDA i SBB-a: Slobodna Bosna otkriva kako će SDA i SBB podijeliti resurse.Novi federalni koalicioni partneri, SDA i SBB, neočekivano brzo i lako, izveli su rekonstrukciju Vlade Federacije BiH, no u narednim danima čeka ih puno teži i kompliciraniji dio posla – podjela javnih i državnih preduzeća. Ta osjetljiva tema još nije službeno otvorena u razgovorima čelnika SDA i SBB-a, no već se uveliko u stranačkim centralama definiraju prioriteti i rješavaju kadrovske križaljke.
Prema informacijama Slobodne Bosne, stranačke delegacije SDA i SBB, najvjerovatnije u petak, 6. novembra, otvorit će pregovore o raspodjeli federalnih resursa u kojima se obrće veliki novac i skriva golemi državni kapital vrijedan više od 20 milijardi KM!
„VERTIKALNA KONTROLA“
Podsjećamo, upravo je na tom ispitu pala prethodna koalicija SDA i DF-a. U najkraćem, sukob je izbio oko modela upravljanja državnim kapitalom, odnosno zbog tvrdokornog insistiranja Demokratske fronte da promijeni postojeći i uspostavi novi model tzv. vertikalne kontrole resora. Po tom modelu, koji SDA nije prihvatila, Demokratska fronta kontrolirala bi sve resurse energije, rudarstva i industrije, i to na taj način što bi resorni ministar (Reuf Bajrović) samostalno, bez konsultacija s koalicionim partnerima, imenovao uprave u elektroprivrednim kompanijama, rudnicima, naftnom sektoru, namjenskoj industriji… Nasuprot tome, SDA je insistirala na primjeni tradicionalnog modela, po kome su sve vladajuće stranke, proporcionalno izbornom rezultatu, participirale u svim javnim i državnim preduzećima.
Novi koalicioni partneri, SDA i SBB, neće se prepirati oko modela, ali to još uvijek ne znači da se neće sukobiti oko preuzimanja kontrole nad nekim od najatraktivnijih javnih i državnih preduzeća.Tim prije što su SDA i HDZ, u međuvremenu, dok je trajala svađa sa Demokratskom frontom, već „poklopili“ dio najprofitabilnijih javnih i državnih preduzeća (poput dvije elektroprivrede i dva telekoma) i neće olako dopustiti da se taj „paket“ ponovo otvori kako bi se namirile ambicije trećeg koalicionog partnera, SBB-a.
RASPAKIVANJE PAKETA
No, baš se u tom dijelu krije najveći konfiktni potencijal, budući da će SBB, prema informacijama Slobodne Bosne, zahtijevati „raspakivanje“ ranijeg dogovora SDA i HDZ-a kako bi preuzeli kontrolu nad makar jednim od šest najvrednijih preduzeća u državi. U tom najatraktivnijem paketu nalazi se dvije elektroprivrede, dva telekoma, te direkcije za ceste, odnosno autoceste. Prema informacijama Slobodne Bosne, Radončić će na predstojećim pregovorima sa SDA tražiti čelnu poziciju u Direkciji Autocesta, koju je, po svemu sudeći, namijenio Adnanu Terziću, bivšem presjedniku Vijeća ministara BiH, koji je nakon isteka mandata napustio SDA i skrasio se u SBB-u. Od prije nepunih mjesec dana, na čelu Direkcije Autocesta, umjesto smijenjenog Ensada Karića, nalazi se SDA-ov kadar Jasmin Bučo, ali u statusu vršioca dužnosti generalnog direktora.
SJEČA KADROVA IZBORNIH GUBITNIKA
Gotovo je izvjesno da će SBB tražiti i najvjerovatnije dobiti čelnu poziciju u Sarajevskom aerodromu, koja definitivno spada u red najatraktivnijih direktorskih pozicija u cijeloj državi. Direkcija Sarajevskog aerodroma zbog stalnog rasta broja putnika i avionskih linija, „kupa“ se u novcu, čiji manji dio transferira u budžet Federacije BiH a znatno veći dio potroši na iznimno visoke troškove poslovanja i plaće uposlenih koje su u prosjeku pet puta iznad federalnog prosjeka. Trenutni direktor Sarajevskog aerodorma Ivica Veličan kadar je SDP-a, a kako je Veličan privatno u dobrim odnosima sa Željkom Komšićem, predsjednikom DF-a, očekivao je obnovu mandata. No, to se neće desiti, direktorsko mjesto Sarajevskog aerodroma najvjerovatnije će pripasti SBB-u, objavila je Slobodna Bosna.

Nema komentara:

Objavi komentar